Friday, December 11, 2009

Aktiviti 6: Tugasan 4 - KT Mini

" KAEDAH PERMAINAN DAN VIDEO DALAM PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN'

Kekuatan pengajaran -pengajaran subjek berkenaan berdasarkan:

1) Pengalaman secara individu:

Norjannatun Hamzah:
Kekuatan penggunaan video dan permainan dalam matapelajaran sejarah dapat membantu meningkatkan kefahaman para pelajar terhadap fakta-fakta yang terkandung dalam isi pengajaran subjek tersebut.

Norhazlinda Mohamed Yusoff:
Kekuatan penggunaan video dan permainan dalam subjek sains dapat membantu meningkatkan minat para pelajar terhadap hipotesis-hipotesis eksperimen yang dijalankan dalam makmal sains.

Mohd Arshad Yahya:
Kekuatan penggunaan video dan permainan dalam matapelajaran bahasa Melayu ialah melibatkan aspek pertuturan dan komunikasi di kalangan para pelajar. Pelajar perlu menguasai kemahiran bahasa sebagai salah satu cara untuk mereka berkomunikasi selain meningkatkan keupayaan kognitif dalam bidang lain.


2) Pengalaman secara pasukan:Penggunaan video dan permainan menjadikan proses P&P lebih interaktif dan menarik. Selain itu, pelajar juga akan lebih bersemangat dan bermotivasi untuk menguasai isi pengajaran tersebut.

3) Pengalaman dari rakan-rakan dalam pasukan yang lain:Dari kumpulan husnan: Meningkatkan pemahaman serta mengurangkan kekeliruan mengenai konsep yang diajar/dipelajari

No comments:

Post a Comment